REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO www.panroletka24.pl
§1. Definicje Użyte w niniejszym Regulaminie nazwy
oznaczają:
CHECK-BOX - przycisk wyboru w kształcie małego
prostokąta, który można zaznaczyć klikając nań lewym przyciskiem myszy, bądź
konsoli dotykowej
COOKIES - dane elektroniczne gromadzone przez przeglądarkę internetową w
pamięci urządzenia, którym posługuje się Użytkownik
DNI ROBOCZE - wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo
wolnych od pracy, zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach
wolnych od pracy (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 90)
KLIENT - oznacza Kupującego bądź Usługobiorcę
KODEKS CYWILNY - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2018 r.
poz. 1025)
KONSUMENT - oznacza osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
KUPUJĄCY - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę
organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, zawierającą z Wykonawcą umowę o dzieło
PRAWO POLSKIE - oznacza przepisy prawa powszechnie obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
PRAWO PRZEWOZOWE - ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. (tj. Dz.U. z 2017
r. poz. 1983)
PRODUKT - oznacza rzecz ruchomą, której wykonanie jest przedmiotem umowy o
dzieło zawieranej pomiędzy Kupującym a Wykonawcą
PRZEDSIĘBIORCA - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę
organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową, dokonującą czynności prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością
gospodarczą bądź zawodową
REGULAMIN - niniejszy dokument będący wzorcem umownym, na podstawie którego
zawierane są przez Wykonawcę z Kupującymi oraz Usługobiorcami umowy o dzieło
oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności określający
warunki wykonywania dzieł i świadczenia usług przez Wykonawcę oraz wypełniający
wobec Użytkowników obowiązki informacyjne nałożone ustawowo na Usługodawcę
REKLAMACJA DOTYCZĄCA PRODUKTU - oznacza, związane z uznaniem przez
Konsumenta, że produkt jest wadliwy, odstąpienie przez Konsumenta od umowy
zawartej z Wykonawcą bądź żądanie Konsumenta obniżenia ceny albo naprawy bądź
wymiany produktu na nowy
REKLAMACJA USŁUGI - oznacza wszelkie roszczenia Konsumenta przysługujące mu
na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w związku z
nieprawidłowym wykonaniem usługi przez Usługodawcę
SERWIS - oznacza przedsiębiorstwo posługujące się stroną internetową www.panroletka24.pl w celu umożliwienia Użytkownikom zawierania z
Wykonawcą/Usługodawcą umów na odległość,
TOWAR – produkt prezentowany w Serwisie www.panroletka24.pl, którego opis jest
dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
WYKONAWCA/USŁUGODAWCA - oznacza właściciela Serwisu internetowego www.panroletka24.pl
- Horivert Michał Madejski, ul.
Batalionów Chłopskich 37/32, 70-764 Szczecin, NIP: 9551902795, REGON: 320201096
TRADYCYJNA FORMA PISEMNA - oznacza stworzenie zmaterializowanego dokumentu
zawierającego własnoręczny podpis
USŁUGA - oznacza działanie podejmowane przez Usługodawcę na życzenie
Usługobiorcy w celu zaspokojenia określonej potrzeby Usługobiorcy
USŁUGOBIORCA - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę
organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, korzystającą z usługi świadczonej przez Usługodawcę
UŻYTKOWNIK - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną
nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
korzystającą ze strony internetowej www.panroletka24.pl
§2. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa
ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży
prowadzonej za pośrednictwem Serwisu www.panroletka24.pl.
2. Kontakt z Usługodawcą odbywa
się poprzez: adres poczty elektronicznej: sklep@panroletka24.pl oraz pod
numerem telefonu: 506 920 224.
3. Niniejszy Regulamin jest dostępny w witrynie internetowej www.panroletka24.pl, w sposób
umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez
wydrukowanie lub zapisanie na nośniku.
4. Usługodawca informuje, że
korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z
zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na
możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego
oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione.
By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń Użytkownik powinien stosować właściwe
środki ochrony, które zminimalizują ich wystąpienie, w szczególności programy
antywirusowe.
5. Przedmiotem działalności
Serwisu www.panroletka24.pl jest
wykonywanie oraz dostarczanie systemów osłonowych, z wykorzystaniem środków
komunikowania się na odległość.
6. Wymagania techniczne
niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Wykonawca/Usługodawca są następujące: minimalna rozdzielczość ekranu
monitora 1024x768 pikseli, połączenie z siecią internet, prawidłowo
zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca standard HTML5 oraz
technologię kaskadowych arkuszy stylów CSS3, włączona obsługa JavaScript oraz
cookies, czynna skrzynka poczty elektronicznej.
7. Klientami Serwisu mogą być
zarówno Konsumenci, jak i Przedsiębiorcy.
8. Wykonawca informuje, że
warunkiem złożenia zamówienia oraz rejestracji w Serwisie www.panroletka24.pl jest zapoznanie się z
postanowieniami Regulaminu oraz zaznaczenie check-boxa przy oświadczeniu o
akceptacji Regulaminu (oświadczenie o akceptacji Regulaminu nie ma dla
Użytkownika będącego Konsumentem charakteru bezwzględnie wiążącego, gdyż
postanowienia Regulaminu nie mogą naruszać praw Konsumenta wynikających z
bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa polskiego, a także nie mogą
kształtować praw i obowiązków Konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami,
rażąco naruszając jego interesy).
9. Wszystkie ceny produktów
zamieszczone na stronie internetowej www.panroletka24.pl podawane
są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
10. Zakazane jest dostarczanie do Serwisu
internetowego przez Użytkowników treści bezprawnych.
11. Wobec umów zawieranych z Klientami będącymi
Konsumentami mającymi miejsce zwykłego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej
Polskiej, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie
mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej. Zastosowanie właściwych przepisów prawa powszechnie
obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie pozbawia jednak Konsumenta
ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w
drodze umowy, na mocy prawa, które powszechnie obowiązuje na terytorium
państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu. Wobec formy umów
zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami mającymi miejsce zwykłego pobytu
poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zastosowanie ma prawo obowiązujące na
terytorium państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu.
12. Wobec treści oraz formy umów zawieranych z
Klientami będącymi Przedsiębiorcami mającymi siedzibę poza granicami
Rzeczypospolitej Polskiej, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie
zastosowanie mają wyłącznie właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązujące na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
13. Wszystkie umowy o dzieło zawarte przez
Wykonawcę za pośrednictwem serwisu www.panroletka24.pl z Kupującymi będącymi Konsumentami, dotyczą rzeczy
wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta, służących zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb, dlatego zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Kupującym będącym
Konsumentami nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
oraz zwrotu produktu.
§3. Przyjmowanie i realizacja zamówień produktów
1. Zamówienia od Użytkowników
są przyjmowane przez stronę internetową www.panroletka24.pl 7
dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. Standardowo do wszystkich
produktów Wykonawca wystawia paragony.
2. W celu uzyskania faktury VAT
należy podczas uzupełniania formularza zamówienia kliknąć na przycisk wyboru
znajdujący się przy napisie „chcę otrzymać fakturę”.
3. Zamówienia w Serwisie
internetowym www.panroletka24.pl należy składać za pomocą dostępnego online
formularza zamówienia.
4. Dane osobowe, których
podanie jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu złożenia zamówienia, są
następujące: imię i nazwisko, ulica i nr domu, kod pocztowy,
miejscowość, nr telefonu, adres e-mail, firma, jej adres oraz NIP (w
przypadku składania zamówienia w ramach działalności gospodarczej).
5. W celu złożenia w Serwisie
zamówienia za pomocą formularza zamówienia, Użytkownik powinien dopełnić
następujących czynności: wybrać na stronie głównej odpowiednią kategorię
produktów (plisy, żaluzje, verticale, rolety, bądź moskitiery); kliknąć na
zdjęcie symbolizujące rodzaj produktu, aby przejść w ten sposób do podstrony ze
szczegółowym jego opisem; kliknąć na pole z napisem „dalej”, aby przejść w ten
sposób do podstrony dotyczącej szczegółowych, ściśle związanych z osobą
Kupującego, zindywidualizowanych parametrów produktu, który ma zostać wykonany
przez Wykonawcę dla Kupującego; wybrać odpowiednie parametry oraz kolor;
kliknąć na pole z napisem „do koszyka”; wybrać odpowiedni sposób płatności;
kliknąć na pole z napisem „Złóż zamówienie”; podać dane osobowe wymienione w ust.
5 niniejszego paragrafu i zawrzeć umowę z Wykonawcą poprzez kliknięcie na pole
z napisem „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
6. W celu korekty błędnie
wprowadzonych do formularza zamówienia danych należy skontaktować się z
Wykonawcą telefonicznie bądź drogą mailową.
7. Cena produktu podana
Użytkownikowi w trakcie składania zamówienia jest wiążąca od chwili złożenia
przez Użytkownika zamówienia.
8. Użytkownik ma do wyboru
następujące formy płatności za wykonany dla niego produkt:,
kartą kredytową bądź e-przelewem za pośrednictwem platformy płatniczej
BlueMedia.
9. Na czas dostarczenia
zamówionych produktów składają się: czas potrzebny na wykonanie produktu,
spakowanie go i przekazanie kurierowi oraz czas dostawy. W przypadku płatności
przelewem czas dostarczenia wydłuża się o czas realizacji przelewu. Przy każdym
znajdującym się na stronie internetowej opisie produktu podany jest czas
potrzebny na wykonanie produktu, spakowanie go i przekazanie kurierowi, który
nigdy nie przekracza 30 dni roboczych. Maksymalny czas dostawy wynosi natomiast
3 dni robocze, jednakże w większości przypadków dostawa następuje w ciągu 1
dnia roboczego.
§4 Dostawa produktu
1. Wykonane produkty
dostarczane są wyłącznie za pośrednictwem profesjonalnych firm kurierskich
(zawodowo zajmujących się transportem drogowym towarów).
2. Wykonawca informuje, że w
przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie, Kupujący ma prawo (zgodnie z
ustawą Prawo przewozowe) do zwrócenia się do kuriera o sporządzenie protokołu
szkody w sytuacji, kiedy kurier nie sporządzi protokołu szkody z własnej
inicjatywy.
3. Jeżeli Kupujący otrzyma od
kuriera protokół szkody, Wykonawca zaleca przesłanie tego dokumentu
(ewentualnie jego kopii) na wskazany w §1 adres siedziby Wykonawcy, gdyż może
się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia przez Wykonawcę zgłoszonej przez
Kupującego reklamacji.
4.
Koszty dostawy określone są w zakładce Dostawa, a także każdorazowo podawane są
podczas składania zamówienia przez Użytkownika, przed zawarciem umowy o
dzieło.
§5. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
1.
Wykonawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady
na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do
Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia jest wyłączona.
2.
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na
podstawie niniejszego Regulaminu, można zgłaszać w dogodnej dla Klienta formie:
telefonicznie pod numerem 506 920 224, w tradycyjnej formie pisemnej na
wskazany adres siedziby Wykonawcy lub pocztą elektroniczną na adres: sklep@panroletka24.pl.
Po zgłoszeniu reklamacji, do Kupującego wysłany zostanie po odbiór produktu
kurier. Przed przekazaniem produktu kurierowi należy go opakować. Wykonawca
ustosunkuje się do żądań reklamacyjnych Konsumenta niezwłocznie, najpóźniej
jednak w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Konsumenta.
Konsument może składać reklamacje z tytułu rękojmi przez okres 2 lat od dnia
otrzymania produktu.
3.
Wykonawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego
uciążliwości, o dołączenie do reklamowanego produktu kopii paragonu albo
faktury VAT bądź innego dowodu zawarcia transakcji, gdyż może się to przyczynić
do szybszego rozpatrzenia przez Wykonawcę reklamacji. W przypadku zagubienia
paragonu bądź faktury VAT oraz nieposiadania innego dowodu zawarcia transakcji,
Konsument proszony jest o dołączenie do reklamowanego produktu oświadczenia w
tradycyjnej formie pisemnej o zagubieniu paragonu bądź faktury VAT. Istnieje
możliwość skorzystania z wzoru oświadczenia o zagubieniu paragonu dostępnego
tutaj. Wykonawca zaleca Konsumentowi, o ile nie stanowi to dla niego
uciążliwości, skorzystanie przy składaniu reklamacji z formularza
reklamacyjnego. Skorzystanie z formularza w żadnym wypadku nie jest konieczne
do rozpatrzenia reklamacji przez Wykonawcę, jednak może przyczynić się do
przyspieszenia procedury reklamacyjnej.
4.
Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego
sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
b. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
c. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem
a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich),
d. może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej
ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§6 Dane osobowe i ich ochrona
1. Podane dane osobowe Wykonawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności.
2. Administratorem danych
osobowych jest Horivert Michał
Madejski, ul. Batalionów Chłopskich 37/32, 70-764 Szczecin, NIP: 9551902795,
REGON: 320201096.
3. Wyrażenie zgody i
podanie danych jest dobrowolne. Dane są przetwarzane w celu świadczenia usług
drogą elektroniczną, jak również w celu komunikacji związanej z
funkcjonowaniem Serwisu www.panroletka24.pl. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do
realizacji zamówień. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do
treści swoich danych oraz ich poprawiania.
§7 Postanowienia końcowe
1.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy
powszechnie obowiązującego prawa, w tym przepisy Kodeksu Cywilnego.
2.
Wszelkie prawa do Serwisu www.panroletka24.pl,
w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy,
domeny internetowej, strony internetowej, a także do formularzy, logotypów
należą do Wykonawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób
określony i zgodny z Regulaminem. Niniejszy tekst jednolity Regulaminu
obowiązuje od dnia 01.01.2019r.